Často kladené dotazy
Drobečková navigace
- Pronájmy karavanů
- O Nás
- Často kladené dotazy
Co je to Go2 Camper?
Jsme česká firma pohybující se v turismu již od roku 2003. Spolupracujeme s více než 60 půjčovnami obytných vozů po celém světe. Sami víme, že porovnat nabídku jednotlivých služeb je mnohdy zdlouhavé a složité. Přinášíme vám proto srovnávač půjčoven obytných vozů z celého světa a navíc v češtině. Vše tak máte na jednom místě a nemusíte si nic složitě dohledávat. Jsme první a jedinou službou svého druhu v České republice.
Jaké jsou výhody cestování obytným vozem?
Největší výhodou cestování v karavanu je svoboda a maximální flexibilita. Jste pány svého času a obsah a průběh dovolené je tak čistě na vás. Líbí se vám na některém místě? Výborně, můžete tam zůstat klidně déle. Je zrovna špatné počasí a vy jste ještě nestihli vidět vše podstatné - zůstaňte na místě do dalšího dne. V případě, že máte dopředu pevně daný itinerář a zarezervované dopravní spoje a ubytování, může se vám o těchto možnostech jen zdát. Navíc samotné cestování karavanem je zážitek sám o sobě. Při pobytu v kempech také poznáte spoustu dalších cestovatelů, se kterými se podělíte o své cestovatelské zážitky. Pokud cestujete s dětmi, můžete si kdykoliv a kdekoliv zastavit a dát si přestávku na odpočinek. Nebo vám nevychází časový harmonogram dne? To vůbec nevadí, můžete přespat jinde, než bylo původně naplánováno. V některých případech také může být pronájem karavanu cenově výhodnější než nocování v hotelech. Každý si zkrátka najde svůj důvod pro tento jednoduchý a moderní způsob cestování.
Nikdy jsem obytný vůz neřídil, je to problém?
Vůbec ne! Pro řízení obytného vozu je třeba disponovat platným řidičským průkazem případně mezinárodním řidičským průkazem a splňovat minimální věk řidiče. Pokud plánujete svou první cestu v obytném voze, může být pro vás jednodušší zapůjčení menšího modelu, aby pro vás bylo řízení snazší, není to ale pravidlem. Usnadnit řízení vám také mohou obytné vozy s automatickou převodovkou. Je třeba dbát zvýšené opatrnosti vzhledem k delší brzdné dráze a větším rozměrům karavanu. Jedná se však o skvělý způsob cestování, který si určitě zamilujete a další dovolenou budete plánovat již automaticky opět v obytném voze a třeba se k vám přidají i přátelé, které přemluvíte.
Jaké doklady potřebuji pro řízení obytného vozu v cizině?
K pronájmu a řízení karavanu nebo obytného vozu je třeba disponovat platným řidičským průkazem (raději s více než 6 měsíci do konce platnosti) a ve většině destinací i platným mezinárodním řidičským průkazem.
Jaký je minimální věk řidiče pro pronájem karavanu?
Minimální věk řidiče se u každé destinace a půjčovny karavanů liší. U některých je to 18 let, u jiných 21 let, u dalších 23 let nebo více. Sledujte proto vždy konkrétní informace u daného modelu/půjčovny.
Je v cílových destinacích povoleno kempování “na divoko”?
V některých destinacích je kempování na divoko možné, v jiných je povoleno pouze s výjimkami a v některých přísně zakázané. Doporučujeme vám prověřit si a dodržovat pokyny a nařízení cílové destinace, abyste se vyhnuli vysokým pokutám a zbytečným potížím.
Co znamená “ověřit rezervaci” nebo “na vyžádání”?
U některých autopůjčoven pro vás musíme dostupnost obytného vozu nejprve ověřit u autopůjčovny. U těchto obytných vozů naleznete pojmy “ověřit rezervaci” nebo “na vyžádání”. Karavany tak mohou, ale také už nemusí, být aktuálně dostupné. Často se jedná o vozy od menších půjčoven, nebo poptávky na oblíbené termíny.
Pokud má vaše rezervace status “ověřit rezervaci” nebo “na vyžádání”, nejedná se zatím o finálně potvrzenou rezervaci! Ověření dostupnosti se pro vás snažíme vyřídit co nejdříve. Vzhledem k časovým posunům a dnům pracovního volna napříč celým světem to může trvat cca 24-48 hodin. Taková rezervace je však z vaší strany považována za závaznou a již ji nelze zrušit. Pokud tedy autopůjčovna vámi vybraný karavan potvrdí, jste povinni uhradit první platbu. V případě, že se zvolený karavan potvrdí a vy byste si přáli rezervaci zrušit, vztahují se na ni již odpovídající stornopoplatky. Pokud autopůjčovna rezervaci nepotvrdí, je rezervace bezplatně zrušena. V takovém případě se s vámi spojíme ohledně alternativní nabídky. Vyjádření o dostupnosti karavanu od nás dostanete emailem.
Kdy je vhodné si rezervovat obytný vůz?
Na oblíbené termíny a hlavní sezónu v jednotlivých destinacích doporučujeme rezervovat karavan s delším časovým předstihem, klidně 12-6 měsíců dopředu. Poté již nemusí být vozy k dispozici. V některých destinacích bývají oblíbené termíny dlouho dopředu vyprodané a zbývající karavany jsou posléze za nejvyšší možné ceny.
Mohu karavan vrátit na jiném místě, než místě vyzvednutí?
Ano, některé půjčovny nabízejí i jednosměrné pronájmy v rámci stejné destinace, některé dokonce i jednosměrné pronájmy v rámci více destinací (týká se především Evropy). Karavan tak můžete vyzvednout na jedné pobočce autopůjčovny a vrátit na jiné v jiném městě/zemi. Podobně to můžete udělat i s letenkou. Karavan však musíte mít tímto způsobem už dopředu zarezervovaný - místo vyzvednutí/vrácení již nelze po dokončení rezervace/vyzvednutí karavanu měnit (případně dle dostupnosti za vysoké poplatky). Zkuste si tedy vyhledat v našem vyhledávači i tyto jednosměrné možnosti a různé kombinace, ušetříte tak během cesty spoustu času a budete mít šanci poznat toho více. Jedná se o námi doporučený způsob cestování.
Příklad #1: Na Novém Zélandu si rezervujte vyzvednutí obytného vozu v Aucklandu a vrácení v Christchurch.
Příklad #2: Půjčte si karavan v Tallinu v Estonsku a vraťte ve Stockholmu ve Švédsku.
Co jsou to zahrnuté/předplacené kilometry/míle?
V některých destinacích (např. USA, Kanada) je třeba předplatit si i počet kilometrů/mílí, které plánujete během vaší cesty projet. Jedná se tedy o dodatečný náklad. Míle/kilometry lze předplatit ve výhodných balíčcích nabízených autopůjčovnou, případně doplatit zpětně za méně výhodnou sazbu. U některých destinací/ půjčoven se toto neřeší, v takovém případě je zahrnut neomezený počet kilometrů/mílí.
Mohu s obytným vozem jezdit všude?
Je třeba řídit se podmínkami vaší autopůjčovny. Některé půjčovny mohou zakazovat jízdu po nezpevněných cestách, nebo do konkrétních lokalit.
Jezdí se v cílových destinacích vlevo nebo vpravo?
Go2 Camper nabízí pronájem obytných vozů ve všech koutech světa. V některých destinacích se tak jezdí vpravo, v jiných zase vlevo. U destinací s řízením vlevo doporučujeme výběr modelu s automatickou převodovkou.
Co když nejsme s kvalitou obytného vozu na místě spokojeni?
Pokud budete mít s karavanem jakékoliv problémy, je bezpodmínečně nutné ihned informovat autopůjčovnu. Na pozdější reklamace v autopůjčovně nemusí být brán zřetel. Je tedy třeba případné potíže řešit ihned a přímo s autopůjčovnou. Přestože se snažíme vybírat spolehlivé partnery s dobrými referencemi, Go2 Camper nijak nezodpovídá za kvalitu a stav obytných vozů. Finální volba a veškerá zodpovědnost při výběru je tak na straně klienta.
Jak je to s pojištěním obytného vozu? Co je to nulová spoluúčast?
Při rezervaci obytného vozu si můžete vybrat i pojištění vozu. Důrazně doporučujeme volit nejvyšší možné nabízené pojištění, ideálně pojištění s nulovou spoluúčastí. Pojištění s nulovou spoluúčastí znamená, že v případě nehody neplatíte půjčovně nic (pokud jste neporušili podmínky - například jízda na zakázaných silnicích, jízda pod vlivem apod.).
V případě, že nemáte sjednanou pojistku s nulovou spoluúčastí, ale se zálohou (tzv. bond), budete hradit náklady vyplývající z nehody až do této výše. Tato záloha je vám navíc při převzetí karavanu strhnuta z vaší platební karty a po celou dobu pronájmu tak s touto částkou nelze disponovat. Pozor, u některých variant “bez pojištění” se jedná klidně o zálohu 100 000 Kč. Nehody nejrůznějšího typu jsou časté a náklady na opravy obytných vozů mohou být astronomické, znovu tedy důrazně doporučujeme volit pro klid duše pojištění s nulovou spoluúčastí, nebo s nejnižší možnou zálohou.
Co všechno kryje pojištění obytných vozů nabízená autopůjčovnami?
Vždy je nesmírně důležité si důkladně přečíst konkrétní podmínky autopůjčovny! Je běžné, že pojistka obytného vozu nekryje všechny pojistné případy, a to dokonce ani pojistka s nulovou spoluúčastí, u které mohou rovněž existovat výjimky. Obecně se jedná hlavně o poškození podvozku, střechy, čelního sklo, skel, zrcátek, převrácení vozidla, poničení interiéru aj. Každá půjčovna má však svá vlastní pravidla a proto je důležité se s nimi ještě před samotnou rezervací seznámit a počítat s nimi. Go2 Camper nenese žádnou odpovědnost za jakékoliv pojistné události vzniklé během vašich cest a nesprávně sjednaný nebo pochopený rozsah pojištění. V případě pojistné události řeší klient veškeré kroky individuálně přímo s autopůjčovnou.
Co když se s obytným vozem něco stane?
Pokud budete mít s karavanem jakékoliv problémy, je bezpodmínečně nutné ihned informovat autopůjčovnu. Na pozdější reklamace v autopůjčovně nemusí být brán zřetel. Go2 Camper nijak nezodpovídá za kvalitu a stav obytných vozů. Je tedy třeba případné potíže řešit ihned a přímo s autopůjčovnou. Pokud neinformujete půjčovnu ihned po zjištění závady, mohou některé půjčovny vaše pojištění zpětně znehodnotit a vy tak budete nuceni náklady spojené se závadou uhradit.
Je vhodné vyzvednout karavan ihned po příletu?
Pokud letíte do vzdálených destinací, jako jsou Nový Zéland, Austrálie, USA, Kanada atp., není vhodné vyzvedávat obytný vůz ihned po příletu. Některé půjčovny toto přímo i zakazují. Doporučujeme strávit první noc v hotelu, aklimatizovat se a karavan si vyzvednout až následující den ráno. Pokud letíte krátkou vzdálenost a cítíte se na to, lze obytný vůz vyzvednout ihned po příletu - některé autopůjčovny mívají pobočky i poblíž letiště.
Jak probíhá vyzvednutí obytného vozu?
Po příletu do dané destinace budete postupovat dle instrukcí na voucheru, který vám bude zaslán. Proces vyzvednutí se liší dle dané destinace. Do autopůjčovny se vydáte po vlastní ose, nebo lze u některých půjčoven využít letištních transferů (zdarma či za poplatek). U některých půjčoven se předem vyplňuje i tzv. online check-in, kde zadáváte např. číslo letu.
Co když nestíhám obytný vůz vyzvednout?
Pokud nestíháte karavan vyzvednout ve smluvený termín (například z důvodu zpoždění letadla), kontaktujte ihned vaši půjčovnu. Pokud si obytný vůz nevyzvednete do určité doby od smluveného termínu, můžete být klasifikováni jako no-show a vaše rezervace propadá! V případě, že letíte na druhý konec světa i z tohoto důvodu doporučujeme vyzvednout karavan až další den po příletu. U některých půjčoven se předem vyplňuje i tzv. online check-in, kde uvádíte číslo letu právě pro tyto případy.
Jak probíhá vrácení obytného vozu?
Obytný vůz je třeba vrátit na předem domluvené místo ne později než je uvedeno na voucheru. Karavan od vás přebere zaměstnanec půjčovny, nebo jej zaparkujete na určené místo a klíče vhodíte do označené schránky (jedná se o běžný způsob vracení obytných vozů). Některé půjčovny jsou i v blízkosti letiště. Transfer na letištní terminál je možné domluvit u půjčovny předem - u některých je zpoplatněn, u jiných zdarma. Pozor, vyhraďte si dostatek času, pokud chcete ještě ten den odlétat. Je třeba počítat s časem na vrácení karavanu, přesun na letiště a check-in. Doporučujeme obytné vozy vracet minimálně 3 hodiny před plánovaným odletem, raději však dříve.
Potřebuji pro vyzvednutí obytného vozu kreditní nebo debetní kartu?
Toto závisí na konkrétní autopůjčovně. Některé akceptují pouze kreditní karty, jiné i debetní karty. Důrazně doporučujeme, abyste si toto předem ověřili v podmínkách autopůjčovny, aby nedošlo k nejhoršímu možnému scénáři, kdy je půjčovnou akceptována pouze kreditní karta, vaši debetní kartu autopůjčovna pří přebírání karavanu odmítne a pronájem obytného vozu tak propadne.
Je potřeba mít na platební kartě dostatečný limit?
Ano! U některých půjčoven je třeba složit i zálohu (tzv. bond) pro případ pojistné události, zejména v případě, pokud jste si nesjednali pojištění s nulovou spoluúčastí. V takových případech může činit záloha desetiticíce i statisíce. Tuto částku vám půjčovna zmrazí na vaší kartě a vy jí tak nebudete moci po celou dobu dovolené disponovat. Pokud banka transakci odmítne z důvodu nedostatečného limitu na kartě, nebude vám obytný vůz vydán a vaše rezervace propadne. Nezbývá vám poté nic jiného, než se narychlo spojit s bankou, což však může být u některých destinací vzhledem k časovému posunu problém. Doporučujeme tedy předcházet zbytečným stresům a dostatečný limit si na platební kartě v bance sjednat. Pozor, některé půjčovny vám částku pouze nezmrazí, ale rovnou strhnou a po vrácení karavanu vrátí zpět. Poplatky za použití karty a kurzový rozdíl jdou poté plně k tíži klienta, což může u vyšších záloh činit již podstatnou sumu. Opět tedy doporučujeme volit pojištění s nulovou spoluúčastí, nebo nejnižší možnou zálohou.
Je potřeba hlásit bance vycestování a použití platební karty mimo ČR?
Go2 Camper toto z vlastních zkušeností doporučuje. Jeden telefonát bance nebo návštěva pobočky vám může ušetřit mnoho starostí. Sdělte svému bankéři plány vaší cesty a předpokládané vysoké transakce (zejména pokud nemáte sjednanou nulovou spoluúčast). Může se totiž stát, že když bude z vaší karty najednou strženo 100 000 Kč kdesi na Novém Zélandu, banka teoreticky může proaktivně kartu zablokovat a ověřit si, zdali nedošlo k jejímu zneužití. Pokud tedy plánujete dovolenou v cizině, nezapomeňte na kvalitní přípravu ještě před cestou, abyste na místě nemuseli řešit podobné potíže.
Jakým způsobem je možné rezervovaný obytný vůz zaplatit?
Krátce po finálním potvrzení rezervace vám bude zaslána faktura pro první platbu, kterou je nutné obratem uhradit. Faktura pro druhou platbu vám bude zaslána cca 1-2 měsíce před vyzvednutím obytného vozu - dle konkrétní rezervace. Obě faktury se hradí bankovním převodem v CZK.